torsdag 21 maj 2009

Åkte till Osaka trots allt

Det blev att jag åkte till Osaka till slut. Det var ganska tomt på folk, antagligen har det med svininfluensan att göra. Men det var skönt. Jag började med att nörda runt i dendentown. Det finns inte så mycket annat att göra där, fullt emd elektronik och manga. För att bättra på nördstämningen lyssnade jag på Slagsmålsklubben. Tyckte det kändes passande. Hittade tyvärr inte det jag var ute efter, så jag köpte en present till Jonas istället (jonas får låtsas som om han inte läste det här).


Namba:


Tunnelbanan. Den rosa vagnen är bara för kvinnor under rusningstrafik. De har stora problem här med kvinnor som blir antatsade på tunnelbanan när det är fullt med folk. Problemet är att japanska kvinnor inte säger till när något sådant händer, inte heller någon i omgiviningen.


Efter det dorg jag till Shinshabashi. Det var meningen att jag skulle till en gata full med billig japansk keramik, men den var omöjlig att hitta. Jag vet att den finns i närheten från en station, som jag kommer ihåg hur den såg ut, men inte vilken staion det var. Lite frustrerande att inte hitta denna underbara gata som jag varit på en gång tidigare, för jag vet inte om jag orkar ta mig in till Osaka en gång till för att shoppa innan jag åker. Men jag hittade lite annan skit som jag inte hade planerat att köpa.




Uppgiven åkte jag hem igen mitt under rusningstrafik. Om ni hade varit på tunnelbanan hade ni lätt hittat mig. En blond tjej i röd/orange klänning mitt bland alla svartkostymklädda japaner. Men jag smällte nog in rätt bra ändå, för jag gjorde som många andra japaner gör på tunnelbanan. Sov.

Väl hemma hade jag min sista måltid med Brandy och Emilie, som jag har ätit middag med nästan varje kväll. Kändes lite vemodigt för Emilie flyger hem imorgon bitti, så det var sista gången det var vi tre. Och Brandy åker på söndag, så nästa vecka kommer jag att få äta själv =(




Nu ska jag kolla på film snart med Brandy och en tjej jag inte kommer ihåg vad hon heter (för jag är väldigt dålig på namn).
Imon blir det en sista middag ute med vännerna på Asian Days. Det går ett ryckte o att Erik har bokat bord, så jag hoppas att det stämmer. Det ser jag fram emot.

Inga kommentarer: