tisdag 3 mars 2009

Japanskt godis, skridskoåkning och självförvållad pluggångest

Ujujuj.. borde sitta o plugga nu egentligen, har två prov imorgon och jag känner mig inte särsklit förberedd. Men jag är så omotvierad, alla prov och så kommer ju samtidigt i alla kurser eftersom man läser alla samtidigt. Inte vad jag föredrar riktigt.

Då är det roligare att berätta om helgen. I lördags var vi i Kyoto och gjorde japanskt godis. Det var ganska skoj och det bästa av allt var jordgubbarna. I lördags så var det den första dagen sen jag kom till Japan som jag kände mig ritkigt frisk på för första gången! Så det var skönt. Det ville jag inte förstöra med att vara uppe hela natten och festa i Osaka, så då gjorde jag inte det. Hade vart kul, men det var så skönt att känna sig riktigt pigg! Nu är jag jätteparanoid för hostande och snörvlande människor, tycker jag har vart förkyld så det räcker för några år framöver.



I söndags fick jag välja mellan skridskoåkning och plugg. Jag valde skridskoåkning. Så vi var några stycken som åkte skridskor. Jason hade fått gratisbiljetter från sin okaasan (det betyder mamma, för han bor hos en japansk familj). Det kändes lite konstigt, för solen sken och det var riktigt varmt ute. Isen smälte, så det var väldigt blött, och jag är glad för att jag inte trillade. Blev till och med lite solbränd (röd) i ansiktet :)


De här två dagarna efter helgen har tillbringats på lektioner i skolan o sen hemma pluggandes (även om effektivitet och motivation tyvärr inte har infunnit sig). Sen så har jag hittat billig tvål i min älskade kyukyu-shop (allt för 10 kr) som kompensation för mina två dyrt inhandlade schampfooflaskor.

Idag har det varit jätteäckligt väder! Först snö och sen regn. Men det var så härligt väder i helgen, så våren måste äntligen vara påväg! Lagom till Jonas kommer. Bara några dagar kvar, sen på lördag ska jag irra runt på tågstationer och tunnelbanor och hitta min väg till flygplatsen (och förhoppningsvis tillbaka oxå). Men det ska nog gå bra ska vi se.

Inga kommentarer: