tisdag 24 mars 2009

Vårlovet slut

Nu är vårlovet slut och Jonas har åkt hem, snyft. Och inte blir det bättre av att veckan är full av midtermexams i japanska. Jonas var här i två härlig veckor. Först bodde vi på hotell här i Hirakata, eftersom han inte får sova där jag bor och jag hade en vecka kvar i skolan innan lovet. Det blev en ganska lugn vecka eftersom den här staden inte är den roligaste och båda jag och Jonas behövde plugga.

Men sen på Fredagen var det äntligen dags! Efter lunch tog vi vårat pick o pack och åkte den korta vägen till Kyoto! Och semesterkännslan var på topp. Under hela lovet var vi i Kyoto, Nara, Nagoya, Kinosaki och Osaka. Jag tänkte att jag skulle berätta lite om ställena i seperata inlägg, så jag inte behöver skriva om allt på en gång. Måste hinna med att plugga och söka sommarjobb med.

Men det blev ett riktigt härligt vårlov med min älskling. Det var en skum kännsla att åka till flyplatsen och vinka av jonas, för det kändes som om jag också skulle med. Det bidrog till att jag fick lite hemlängtan. Men det ska nya äventyr sätta stopp för, för jag har så mycket mera jag vill se och göra här!

Inga kommentarer: