måndag 13 april 2009

Arashiyama

I helgen har det varit sommarvärme. Så i fredags cyklade vi till makino park för en sista harami och satt under körsbärsträden o drack o åt. En trevlig kväll som avslutades med att jag tappad cykelnyckeln i ett avlopp.

På lördagen åkte vi till Arashiyama som ligger vid Kyoto. Jag ska inte säga så mycket om stället, utan låta bilderna tala för sig själva.


















Mmm, soba








En samuraihund. Stackars liten. Japanerna älskar att klä sina
hundar, stora som små.



Fotbad i den stekande värmen.







Lusplockning på gång.

Innan vi åkte tillbaka till Kyoto gick vi upp på ett berg för att titta på apor. Sen åkte vi till Kyoto för att äte på Kapa sushi (billig och prisvärd sushirestaurang). Sen skulle vi spela medal games en liten stund. En liten stund blev till två timmar.

Jag har börjat fundera över om Japaner är helt okänsliga för temperatur. När det var kallt ute såg man många springa runt i små superkorta shorts. Nu i helgen när det måste ha varit minst 25 grader, så springer de flesta runt i jackor och tröjor! Själv höll jag påa tt svettas ihjäl i mina tunna leggings.

Den här kommande veckan kommer jag inte att ha mycket till liv. Det är som att plugga på gymnasiet, allt kommer på en gång. Detta gör mig väldigt omotiverad, för det är många pluttsaker som inte ger mig så mycket. Men det är bara till att ligga i för i helgen vill jag inte plugga! Då ska min födelsedag firas!

Inga kommentarer: